Remigreren, een ontdekkingsreis naar (t)huis
         

Waarbij kan ik helpen? 

Laten we beginnen met wat ik zeker niet kan doen want dat is een makkelijke opsomming;
Het boeken van vliegtickets, het beladen van een verhuiscontainer of het daadwerkelijk inrichten van de (al dan niet tijdelijke-) nieuwe woning zijn enkele voorbeelden waarbij ik helaas niet kan ondersteunen. Ik zal ook niet als gemachtigde aanvragen indienen of verplichtingen aangaan bij woningbouwondernemingen, financiële instanties of andere overheidsinstanties. 

Wat dan wel?
Mijn diensten bestaan uit de persoonlijke begeleiding, het plannen en de ondersteuning als ook de bemiddeling bij de terugkeer naar Nederland. Enkele praktische voorbeelden waarbij ik kan helpen zijn hieronder beschreven. Let wel, het zijn slechts een paar voorbeelden en betreft geen limitatieve opsomming. 

De (regelmatige-) begeleiding bij het uitvoeren van een remigratie stappenplan. Regulier overleg over de planning, de juiste (aanvraag-)procedures, advies over wonen/scholing/werk/zorg of eenvoudig iemand die vanuit Nederland uw belangen kan behartigen en in contact kan treden met diverse (overheids-)instanties.

In de zoektocht naar een (koop/huur-) woning met de meest geschikte makelaar(s) in contact komen en deze samenbrengen. Een die begrip heeft voor uw situatie zoals bijv. bezichtigingen op afstand/tijdsverschil, het nog ontbreken van een Nederlandse bankrekening/een (aanvullende-) hypotheek / BSN nummer / buitenlandse inkomsten etc.

Ondersteunen in de zoektocht naar de meest geschikte financieel adviseur voor bijv. een (aanvullende) hypotheek, advies omtrent sparen, lenen of beleggen. Of wellicht meer bedrijfsmatig advies om uw onderneming vanuit het buitenland over te brengen naar Nederland.

Vraagstukken (laten) beantwoorden omtrent de verblijfsrechtelijke status (verblijfstitel) van een partner en/of gezinslid.
Of bijvoorbeeld juist informatie verzamelen omtrent de mogelijkheid voor levensloopbestendig wonen in Nederland.
Door de enorme hoeveelheid (wisselende) informatie op het internet kan je bijvoorbeeld ook het overzicht kwijtraken omtrent bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, ziektewetuitkeringen, zorgtoeslagen of het persoonsgebonden budget (PGB). Daarbij kunnen wij ondersteunen en de juiste informatie overzichtelijk aanleveren. 

Door middel van een planning en gedegen voorbereiding, maak ik desgewenst een helder overzicht van de (on-)mogelijkheden en/of breng u direct met één of meer specialisten in contact. Daar waar nodig maak ik gebruik van externe deskundigheid of overheidsinstanties in zowel binnen- als buitenland. En uiteraard hebben we regelmatig contact om elkaar op de hoogte te houden van de vorderingen.


Hoe nu dan verder?
Samen maken we een plan van aanpak en stemmen deze af op uw persoonlijke voorkeuren.
De wensen voor een volwassen persoon zijn nu eenmaal anders dan voor de evt. kinderen in het gezin. Dit wordt allemaal vooraf besproken tijdens het intakegesprek zodat er geen onverhoopte verassingen te voorschijn komen.

Een (online-) intakegesprek van max 45 minuten is altijd gratis. Tijdens dit gesprek stemmen we samen de mogelijkheden af en bespreken we de uitdagingen.  Daarna weet u exact waar u aan toe bent en zal er indien wenselijk een plan van aanpak (de opdracht) worden opgemaakt.

Pas na het (digitaal) ondertekenen van de opdracht bestaat er een formele overeenkomst tussen beide partijen.

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op voor meer informatie of een intakegesprek.